استفاده از خدمات مختلف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه مستلزم دریافت حساب کاربری و رعايت مقررات ذيل مي باشد. اين مقررات ممکن است به مرور زمان تغيير نمايد که تغييرات بر روی این سایت به اطلاع کاربران خواهد رسيد. شرايط حاکم بر حساب کاربري شما در هر زمان مطابق آخرين نسخه تصويب شده اين مقررات است و دريافت حساب کاربري نشان دهنده پذيرفتن اين مقررات مي باشد.

مقررات عمومی دریافت حساب کاربری و خدمات از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات 

استفاده از خدمات مختلف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه مستلزم دریافت حساب کاربری و رعايت مقررات ذيل مي باشد. اين مقررات ممکن است به مرور زمان تغيير نمايد که تغييرات  بر روی این سایت به اطلاع کاربران خواهد رسيد. شرايط حاکم بر حساب کاربری شما در هر زمان مطابق آخرين نسخه تصويب شده اين مقررات است و  دريافت حساب کاربری نشان دهنده پذيرفتن اين  مقررات می باشد.


شرايط عضويت:

افراد ذیل می توانند حساب کاربری از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت نموده و از خدمات مرکز بسته به نوع حساب کاربری خود استفاده نمایند:

  • اعضای هیات علمی.
  • دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه که در حال تحصیل می باشند
  • کارمندان دانشگاه
  • دانشجویان مهمان.
  • واحدهای دانشگاه که در چارت سازمانی وجود دارند.
  • اساتید مدعو به شرط داشتن درس در ترم جاری.
  • پژوهشگران پسا دکترا.
  • دانش آموختگان.

نوع و میزان استفاده از خدمات مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات برای هر یک از گروه های کاربری فوق متفاوت است که شرح آن در قوانین مربوط به هر یک از خدمات آمده است.


مقررات عمومی

  • -به هر شخص تنها یک حساب کاربری داده می شود.
  • - شخص درخواست کننده مسئول هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری می باشد
  • -هیچ کس بدون اطلاع مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات اجازه واگذاری حساب کاربری و یا امتیاز استفاده از خدمات به دیگری را ندارد و در هر صورت درخواست کننده خدمات مسئول هر گونه استفاده نابجا خواهد بود.
  • -استفاده کننده از خدمات مرکز ملزم به رعایت قوانین عمومی دانشگاه و قوانین دولت در زمینه فضای سایبری می باشد .
  • دانشگاه مختار است در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری بدون اخطار قبلی اقدام به تعلیق و یا حذف حساب کاربری نماید.

اعمال زير منجر به بسته شدن حساب كاربري مي شوند:

  • - اتمام مدت اعتبار حساب كاربري.
  • - ارسال هرزنامه و نامه هاي گروهي ( spam   و bulkmail ).
  • - استفاده از حسابهاي کاربري براي تبليغات.
  • - استفاده از حسابهاي کاربري به منظور صدمه زدن به سرويس هاي دانشگاه و يا مزاحمت براي کاربران ديگر.
  • - قرار دادن حساب كاربري خود در اختيار ديگران.
  • - عدم رعايت موارد امنيتي مانند استفاده از کلمه عبور ساده که موجب خسارت به امنیت سیستم های دانشگاه و کاربران شود .
  • - عدم رعايت قوانين عمومی مربوط به هر یک از خدمات مرکز

امنيت:

  • مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تمام سعي خود را براي ارائه يک سرويس مطمئن و امن انجام مي دهد ولي مسئوليت نگهداري کلمه عبور به عهده کاربر است.
  • مركز در مورد بازيابي هرگونه اطلاعات كه به علت بي توجهي يا اهمال كاربر از دست رفته باشد مسئوليتي ندارد.

اعتبار حساب كاربري:

  • حسابهاي کاربري دانشجويی در تمام مقاطع تا هنگام فارغ التحصیلی یا لغو مجوز تحصیل در دانشگاه فعال مي‌باشد.
  • حساب کاربری دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به حساب کاربری دانش آموختگی تبدیل خواهد شد.
  • پس از پاك شدن حساب كاربري، ايجاد حساب كاربري جديد و يا فعال سازي حساب كاربري قبلي امكان پذير نمي‌‌باشد.
  • ساخت حساب كاربري براي دانش آموختگان امكان پذير می باشد.
  • حسابهاي کاربري  کارمندان تا هنگامي كه در استخدام دانشگاه هستند، معتبر است.
  • اساتید محترم مدعو تا ترمی که درس ارائه شده در سیستم آموزش دارند می توانند اکانت داشته باشند.
  • حسابهاي کاربري واحدها دائمی است مگر اينکه براي مدت 6 ماه  ورود به سيستم نداشته باشند.
  • حساب كاربري دانشجويانی که ارتباط آنها با دانشگاه به طریقی غیر از فارغ التحصیلی ( اخراج، محروميت، انصراف، جابجايي و ..) به پايان برسد حداكثر تا یک ماه پس از تاريخ قطع ارتباط  فعال خواهد بود.
  • تاريخ اعتبار حسابهاي كاربري موقت در هنگام ايجاد توسط متقاضي مشخص مي‌شود، حداكثر مدت اعتبار اين حسابها يكسال است. 
  • حساب کاربري  افرادي كه بطور موقت با دانشگاه قرارداد دارند با ارائه نامه مبني بر تمديد قرارداد از واحد مربوطه، به مدت يكسال قابل تمديد خواهد بود.
  • در صورت تغییر نوع حساب کاربری (برای مثال تغییر از حساب کاربری دانشجویی به حساب کاربری فارغ التحصیل) خدمات ارائه شده قبلی که کاربر دیگر مجاز به استفاده نباشد لغو و داده های آنها حذف خواهد شد..
  • سيستم به طور خودكار در پايان مدت اعتبار، حساب كاربري و تمامي اطلاعات آن را حذف مي كند. كاربر موظف است قبل از پايان مدت اعتبار حساب كاربري، تمامی اطلاعات موجود در حساب كاربري خود را از روي سيستم بردارد، در غير اينصورت پس از حذف حساب كاربري، مركز مسئوليتي در قبال بازگرداندن اطلاعات پاك شده نخواهد داشت.

سیاست های پهنای باند اینترنت دانشگاه علم و صنعت ایران

نحوه اتصال به اینترنت دانشگاه علم و صنعت ایران

برای اتصال به اینترنت باید نام کاربری کلمه عبور دریافتی از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات را استفاده نمایید. حسابهای کاربری فارغ التحصیل و حساب های کاربری واحدها و حساب های موقت امکان استفاده از اینترنت را به طور پیش فرض ندارند ولی می توانند حجم مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

توضیح اصلاحات بکار رفته در متن

  • پهنای باند: میزان سرعت انتقال اطلاعات در شبکه اینترنت توسط این پارامتر مشخص می­ گردد. واحد اندازه گیری آن  بیت بر ثانیه  (b/s) مي­باشد که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص می‌شود. هر کیلو بیت (Kb) برابر 1024 بیت و هر مگابیت (Mb)  برابر 1024 کیلوبیت است.

در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام بایت در ثانیه وجود دارد (B/s) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد (کیلو بایت در ثانیه) مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است. هر ۱ بایت  اطلاعات از ۸ بیت تشکیل شده است. بنابراین به عنوان مثال پهنای باند 1Mb/s معادل 1024Kb/s و معادل 128KB/s می­باشد.

  • ترافیک مصرفی: مجموع آپلود و دانلود اطلاعات توسط شما (هر داده­ای که بر روی شبکه اینترنت ارسال و یا دریافت کنید)، ترافیک مصرفی را تشکیل می­ دهد.
  • اینترنت: به سرویس ها و اطلاعاتی که خارج از شبکه دانشگاه قرار داشته اطلاق می‌گردد. این اطلاعات با لحاظ نمودن سیاست ها پهنای باند دانشگاه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

سیاست های پهنای باند اینترنت دانشگاه علم و صنعت ایران

این سیاست ها، نحوه استفاده از پهنای باند در دانشگاه علم و صنعت ایران را تبیین می‌نماید:

  1. شما مسئول تمامی‌ترافیک دستگاه های خود می­ باشید.
  2. ترافیک شبکه داخلی دانشگاه جزو ترافیک مصرفی شما محاسبه نشده و پهنای باند استفاده از خدمات ارائه شده در این شبکه نامحدود می‌باشد.  (به عنوان مثال جهت استفاده از سرویس ایمیل دانشگاه، سامانه گلستان و یا سامانه اتوماسیون اداری و ....  نیازی به مصرف پهنای باند نمی‌باشد.)
  3. محدودیت ها ترافیکی به شرح ذیل می‌باشد.
    1. در صورت استفاده بیش از حد مجاز ترافیک روزانه (24 ساعت گذشته نسبت به زمان حال) مصرفی گروه کاربری خود، پهنای باند شبکه شما به صورت خودکار به میزان 512Kb/s (معادل 64KB/s) تغییر خواهد کرد و با پایان یافتن بازه زمانی محدودیت اعمال شده، مجددا به میزان قبلی، باز خواهد گشت.
    2. در صورت استفاده بیش از حد مجاز ترافیک هفتگی (7 روز گذشته نسبت به زمان حال)مصرفی گروه کاربری خود، پهنای باند شبکه شما به صورت خودکار به میزان 256Kb/s (معادل 32KB/s) تغییر خواهد کرد و با پایان یافتن بازه زمانی محدودیت اعمال شده، مجددا به میزان قبلی، باز خواهد گشت.
    3. در صورت استفاده بیش از حد مجاز ترافیک ماهانه (30 روز گذشته نسبت به زمان حال) مصرفی گروه کاربری خود، پهنای باند شبکه شما به صورت خودکار به میزان 128Kb/s (معادل 16KB/s) تغییر خواهد کرد و با پایان یافتن بازه زمانی محدودیت اعمال شده، مجددا به میزان قبلی، باز خواهد گشت.
    4. در صورت استفاده بیش از حداکثر حد مجاز ترافیک ماهیانه(بیش از مقدار مندرج در جدول شماره دو)، پهنای باند اینترنت شما به صورت خودکار قطع گردیده (تنها دسترسی به سایت های داخل دانشگاه میسر خواهد بود) و با پایان یافتن بازه زمانی، محدودیت اعمال شده، برطرف خواهد گشت.
    5. افرادی که در سامانه گلستان، به عنوان خوابگاهی معرفی نشده‌اند، در صورتیکه از خوابگاه به اینترنت متصل شوند با سرعت 128Kb/s (معادل 16KB/s) متصل خواهند شد.
    6. دانشجویانی که وضعیت تحصیلی ایشان در سامانه گلستان بجز حالت در حال تحصیل باشد (مانند فارغ التحصیل – راکد – عدم مراجعه – اخراج و ...)، تازمان فعال بودن در سیستم به عنوان دانشجو با سرعت 128Kb/s (معادل 16KB/s) به اینترنت متصل خواهند شد.
    7. دسترسی اینترنت دانشجویان پس از فارغ التحصیلی قطع خواهد شد.
  4. ترافیک مصرفی ساعت 12 شب لغایت 8 صبح به صورت نیم حجم محاسبه می‌گردد. به عنوان مثال در صورت دانلود 2 گیگابایت در ساعت ذکر شده، تنها 1 گیگابایت از ترافیک شما کاسته خواهد شد.
  5. دانشگاه در قبال محدودیت های اعمال شده در موارد اتمام ترافیک مصرفی مسئولیتی نخواهد داشت. این محدودیت ها به صورت خودکار و در پایان بازه های مشخص شده برداشته خواهد شد.
  6. محدودیت­ های اعمال شده در بازه های 30 روزه و 7 روزه متوالی محاسبه گردیده و در ابتدا و یا انتهای هفته و یا ماه، ترافیک مصرفی بازنشانی نخواهد شد.
  7. جهت جلوگیری از ترافیک های ناخواسته نظیر آپدیت شدن سیستم عامل ها و یا برنامه آفیس و یا در صورت نیاز به دانلود نرم افزار های خاص، پیشنهاد میگردد از سرویس های درون شبکه ای مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (سرویس بروزرسانی نرم افزار – بانک نرم افزار و ....) در این خصوص استفاده نمایید.

جدول شماره یک: پهنای باند (سرعت) اختصاص داده شده به گروه های کاربری بر حسب Mb/s و MB/s

ردیف

شرح پهنای باند

 (Mb/s)

دانشجویان مقطع کارشناسی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان مقطع دکترا/PostDoc کارمندان / کارشناسان دانشگاه اعضای هیأت علمی

1

دانلود

8Mb/s (1MB/s)

12Mb/s (1.5MB/s)

16Mb/s (2MB/s)

8Mb/s (1MB/s)

20Mb/s (2MB/s)

2

مرور صفحات وب

8Mb/s (1MB/s)

12Mb/s (1.5MB/s)

16Mb/s (2MB/s)

8Mb/s (1MB/s)

20Mb/s (2MB/s)

3

از ساعت 12 شب تا 8 صبح

8Mb/s (1MB/s)

12Mb/s (1.5MB/s)

16Mb/s (2MB/s)

8Mb/s (1MB/s)

20Mb/s (2MB/s)

 

توجه: پهنای باند اختصاص داده شده ممکن است در شرایطی به صورت مقطعی کم و یا زیاد شود.

توجه: پهنای باند داده شده در جدول فوق برای استفاده در سطح دانشگاه است. در خوابگاه ها  به علت استفاده از اینترنت بی سیم و کیفیت زیرساخت، تجهیزات و محدودیت های  فرکانسی و همچنین میزان مصرف در ساعات شلوغی، می تواند خیلی کمتر باشد.

 

جدول شماره دو: ترافیک مصرفی اختصاص داده شده به گروه های کاربری بر حسب GB

ردیف شرح ترافیک (GB) دانشجویان مقطع کارشناسی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان مقطع دکترا دانشجویان PostDoc کارمندان دانشگاه کارشناسان کارشناسان آموزشی شرکتهای خدماتی اعضای هیأت علمی

1

روزانه

4

6

10

8 4

5

5

1

20

2

هفتگی

8

10

20

14

8

10

10

1

50

3

ماهیانه

20

30

40

40

15

20

20

2

100

4

حداکثر حد مجاز ترافیک ماهیانه 1

22

32

42

16

21

20

2

 

توجه: ترافیک های اختصاص داده شده ممکن است در زمانهای خاصی به صورت مقطعی اضافه گردد.

1در  گروه اساتید و  پژوهشگران پسادکترا با اتمام حجم حداکثر ماهیانه سرعت کاهش خواهد یافت. در بقیه  گروههای کاربری با اتمام حجم حداکثر، دسترسی به اینترنت به طور کلی قطع خواهد گردید و کاربر تنها قادر خواهد بود از سایت های داخل دانشگاه استفاده نماید.

شرايط و مقررات استفاده از سرویس میزبانی وب

  • تمام بخش ها و واحدهاي دانشگاه در صورتيكه نياز به هاستينگ در زير دامنه هاي iust.ac.ir داشته باشند مي توانند از اين سرويس استفاده نمايند.

 

قوانين عمومي :

  • مرکز کامپيوتر هيچ گونه مسئوليتي در قبال مطالب سايتهاي هاست شده ندارد و واحد درخواست كننده مسئول محتواي سايت خود خواهد بود.

 

اعمال زير منجر به غير فعال شدن سايت مي شوند :

  • اتمام مدت اعتبار سايت.
  • نا مناسب بودن محتواي سايت به تشخيص دانشگاه
  • ارسال هرزنامه و يا تبليغات ار طريق سايت
  • تلاش براي دسترسي غير مجاز به اطلاعات سايت هاي ديگر
  • عدم استفاده از سايت

 

امنيت :

  • مرکز تمام سعي خود را براي ارائه يک سرويس مطمئن و امن انجام مي دهد ولي مسئوليت نگهداري کلمه عبور به عهده کاربر است. كاربر موظف است تمام موارد امنيتي را در حفظ و نگهداري كلمه عبور و اتصال امن به سايت رعايت كند.
  • مركز در مورد بازيابي هرگونه اطلاعات كه به علت بي توجهي يا اهمال كاربر از دست رفته باشد مسئوليتي ندارد.
  • پشتيبان گيري از مطالب سايت به عهده کاربر مي باشد و مرکز مسئوليتي در قبال پشتيبان گيري از  محتواي سايت هاي مورد ميزباني  ندارد.
  • واحد درخواست كننده در صورت عدم نياز به سايت موظف است اين مطلب را به اطلاع مسئول مربوط به هاستينگ در مركز برساند تا نسبت به حذف سايت اقدام شود. در غير اين صورت مسئوليت هرگونه سوء استفاده از سايت كماكان به عهده واحد درخواست كننده مي باشد.

 

مدت فعال بودن سايت  :

  • مدت اعتبار وب سايت هاي موقت (مانند سايتهاي مربوط به همايشها) هنگام درخواست توسط واحد درخواست كننده مشخص مي شود
  • در صورتيكه واحد درخواست كننده طي مدت  6 ماه اقدام به بارگذاري مطالب بر روي سايت  ننمايد، سايت توسط مركز حذف خواهد شد.
  • در صورت تقاضاي واحد براي تغيير IP‌ سرور وب ايشان (انتقال هاستينگ به محل ديگر) سرويس هاستينگ خاتمه يافته تلقي شده و فايل هاي سايت مذكور حذف خواهد شد. لذا در صورت تمايل به تغيير هاستينگ به جاي ديگر، حتما بايد فايل هاي سايت و بانك داده (در صورت وجود) توسط مسئول سايت برداشته شود. در غير اينصورت پس از حذف اطلاعات سايت توسط مركز، هيچگونه مسئوليتي در قبال اطلاعات از دست رفته متوجه مركز نخواهد بود.
  • سيستم به طور خودكار در پايان مدت اعتبار سايت، سايت و کليه مطالب آن را حذف مي کند. كاربر موظف است قبل از پايان مدت فعال بودن سايت، مطالب موجود در سايت خود را از روي سيستم بردارد، در غير اينصورت پس از حذف سايت، مركز مسئوليتي در قبال بازگرداندن محتواي سايت هاي حذف شده نخواهد داشت.

مقررات استفاده از سرویس وب سایت شخصی دانشگاه

شرايط عضويت:

  • در حال حاضر اساتيد و دانشجويان دکترا امکان ايجاد سايت شخصي را دارند.
  • استفاده از اين سرويس براي دانش آموختگان امكان پذير نيست.

قوانين عمومي:

  • مرکز کامپيوتر هيچ گونه مسئوليتي در قبال مطالب سايتهاي شخصي ندارد و هر کاربر مسئول محتواي سايت خود خواهد بود.

اعمال زير منجر به غير فعال شدن سايت شخصي مي شوند:

  • اتمام مدت اعتبار حساب كاربري.
  • نامناسب بودن محتواي سايت به تشخيص دانشگاه

امنيت:

  • مرکز تمام سعي خود را براي ارائه يک سرويس مطمئن و امن انجام مي دهد ولي مسئوليت نگهداري کلمه عبور به عهده کاربر است.
  • مركز در مورد بازيابي هرگونه اطلاعات كه به علت بي توجهي يا اهمال كاربر از دست رفته باشد مسئوليتي ندارد.
  • پشتيبان گيري از مطالب سايت به عهده کاربر مي باشد و مرکز مسئوليتي در قبال پشتيبان گيري از  محتواي سايتهاي شخصي ندارد.

مدت فعال بودن سايت شخصي:

مدت فعال بودن این سرویس برابر مدت فعال بودن حساب کاربری است که می توانید در قسمت شرایط حسابهای کاربری آن را مشاهده کنید. سيستم به طور خودكار در پايان مدت اعتبار سايت، سايت و کليه مطالب آن را حذف مي کند. كاربر موظف است قبل از پايان مدت فعال بودن سايت، مطالب موجود در سايت خود را از روي سيستم بردارد، در غير اينصورت پس از حذف سايت، مركز مسئوليتي در قبال بازگرداندن محتواي سايت هاي حذف شده نخواهد داشت.

مقررات استفاده از سرورهاي اختصاصي مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات

-  تنها واحد هاي ستادی دانشگاه مي توانند از اين سرويس استفاده نمايند. به علت محدوديت در تعداد سرورها در صورتيكه سرويس هاستينگ براي واحد درخواست كننده مناسب باشد  به جاي سرور اختصاصي، سرويس هاستينگ ارائه مي شود.


قوانين عمومي :

-  مرکز کامپيوتر هيچ گونه مسئوليتي در قبال مطالب سايت هاي قرارگرفته شده بر روي اين سرورها و همچنين نحوه استفاده از اين سرورها ندارد و واحد درخواست كننده  در اين مورد مسئول  خواهد بود.

- سرويس هاي ارائه شده بر روي سرورها بايد به اطلاع مركز رسانيده شود و استفاده از سرور براي موارد ديگر غير مجاز مي باشد.

- ارسال هرزنامه و يا تبليغات و يا ارسال عمده ايميل از طريق سرور غير مجاز است.

- نصب هرگونه ابزار نفوذ در شبكه، نرم افزارهاي P2P و نرم افزارهاي مضر ديگر بر روري سرور ممنوع مي باشد.

- هرگونه اقدام براي دسترسي غير مجاز يا نفوذ به سرورهاي ديگر دانشگاه و يا خارج از دانشگاه منجر به قطع سريع سرويس خواهد شد.

- در صورتي كه نگهداري نرم افزاري سرورها با واحد مربوطه باشد، مركز تعهدي در قبال رفع مشكلات نرم افزاري سرور مربوطه نخواهد داشت.

- در صورت عدم رعايت مقررات فوق مركز مختار است سرويس واحد مربوطه را قطع نمايد.

- پشتيبان گيري از محتواي سرور  به عهده واحد درخواست كننده مي باشد و مرکز مسئوليتي در قبال پشتيبان گيري از سرورها ندارد. همچنين مركز در مورد بازيابي هرگونه اطلاعات از دست رفته  سرورها مسئوليتي ندارد.

- سيستم به طور خودكار در پايان مدت اعتبارسرويس، كليه داده هاي سرور  را حذف مي کند. واحد درخواست كننده  موظف است قبل از پايان مدت سرويس، داده هاي موجود  خود را از روي سيستم بردارد، در غير اينصورت پس از حذف داده ها، مركز مسئوليتي در قبال بازگرداندن داده هاي سرورها نخواهد داشت.

مقررات استفاده از سيستم پست الكترونيك دانشگاه 

شرايط عضويت:

  • کارمندان و اساتيد دانشگاه روي دامنه iust.ac.ir@ مي‌توانند حساب کاربري داشته باشند.
  • دانشجويان کارشناسي و کارشناسي ارشد و دکترا در دامنه‌هاي مربوط به دانشکده‌ها مي‌توانند حسابهاي کاربري داشته باشند.
  • دانش آموختگان دانشگاه روي دامنه alumni.iust.ac.ir@ مي‌توانند حساب کاربري داشته باشند.
  • .حساب هاي كاربري ايجاد شده براي سمينارها، همايش ها، كنفرانس ها، كارگاه ها، از نوع حسابهای واحدها بوده و دارای زمان انقضاء می باشد
  • دانشجویان مهمان و افرادی که حساب کاربری موقت دارند امکان استفاده از سیستم پست الکترونیک دانشگاه را ندارند.

قوانين عمومي:

  • تعداد ايميل های ارسالی از طرف دانشجويان به بيرون در هر روز، پنجاه عدد  مي باشد.تعداد ايميل دريافتی محدوديـتي ندارد.
  • تعداد ايميل های ارسالی از طرف اساتيد و کارکنان دانشگاه به بيرون در هر روز، يکصد عدد  مي باشد. چنانچه واحدها يا اشخاصی بخواهند اين تعداد را افزايش دهند بايد از مرکز فاوا مجوز دريافت نمايند. تعداد ايميل دريافتي محدوديتي ندارد.

اعمال زير منجر به بسته شدن حساب كاربري مي شوند:

  • - اتمام مدت اعتبار حساب كاربري.
  • - ارسال هرزنامه و نامه هاي گروهي ( spam   و bulkmail ).
  • - استفاده از حسابهاي کاربري براي تبليغات.
  • - استفاده از حسابهاي کاربري به منظور صدمه زدن به سرويسهاي دانشگاه و يا مزاحمت براي کاربران ديگر.
  • - قرار دادن حساب كاربري خود در اختيار ديگران.
  • - عدم رعايت موارد امنيتي مانند استفاده از کلمه عبور ساده که موجب خسارت به سيستم پست الکترونيک دانشگاه و کاربران شود .
  • - عدم رعايت قوانين عمومی

امنيت:

  • مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تمام سعي خود را براي ارائه يک سرويس مطمئن و امن انجام مي دهد ولي مسئوليت نگهداري کلمه عبور به عهده کاربر است.
  • مركز در مورد بازيابي هرگونه اطلاعات كه به علت بي توجهي يا اهمال كاربر از دست رفته باشد مسئوليتي ندارد.

اعتبار حساب كاربري:

  • حساب هاي کاربري دانشجويی در تمام مقاطع تا هنگام فارغ التحصیلی یا لغو مجوز تحصیل در دانشگاه فعال مي‌باشد.
  • حساب کاربری دانشجویان شش ماه پس از فارغ التحصیلی در صورت عدم تمدید حذف می شود. در صورت تمدید که مستلزم پرداخت هزینه می باشد، آدرس ایمیل به آدرس دانش آموختگی تبدیل می شود.
  • حساب هاي کاربري کارمندان تا هنگامي كه در استخدام دانشگاه هستند، معتبر است.
  • حساب هاي کاربري واحدها و اعضاي هيئت علمي دائمی است مگر اينکه رابطه کاری ایشان با دانشگاه به صورتی غیر از بازنشستگی خاتمه یابد.
  • حساب كاربري دانشجويانی که ارتباط آنها با دانشگاه به طریقی غیر از فارغ التحصیلی ( اخراج، محروميت، انصراف، جابجايي و ..) به پايان برسد حداكثر تا یک ماه پس از تاريخ قطع ارتباط  فعال خواهد بود.
  • سيستم به طور خودكار در پايان مدت اعتبار، حساب كاربري و تمامي نامه هاي  آن را حذف مي كند. كاربر موظف است قبل از پايان مدت اعتبار حساب كاربري، نامه‌هاي موجود در حساب كاربري خود را از روي سيستم بردارد، در غير اينصورت پس از حذف حساب كاربري، مركز مسئوليتي در قبال بازگرداندن نامه‌هاي پاك شده نخواهد داشت.
  • در حال حاضر این سرویس فقط به دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد ارائه می شود.
  • به دانشجویانی که بنابر اطلاعات سیستم آموزش دانشگاه، پایان نامه تصویب شده داشته باشند، به میزان تصویب شده، روزهای رایگان برای استفاده تعلق می گیرد که درصفحه درخواست سرویس قابل مشاهده می باشد.
    توجه: آموزش دانشکده می باید اطلاعات کامل تصویب پایان نامه شما از جمله زمان تصویب در گروه را در سامانه گلستان وارد کرده باشد. اگر پایان نامه شما مصوب شده است و دکمه ICC را مشاهده نمی کنید، به آموزش دانشکده مراجعه و درخواست کنید اطلاعات کامل تصویب، از جمله تاریخ تصویب را در سامانه گلستان تکمیل نمایند.
    توجه: افرادی که دفاع پایان نامه خود را انجام داده اند تا دو ماه بعد از تاریخ دفاع به سیستم دسترسی خواهند داشت.
  • هر شخص در آن واحد فقط یک سرویس (یک هاست) را می تواند درخواست دهد.
  • به علت محدودیت منابع، هر متقاضی در کل می تواند تا سقف مشخصی از واحد محاسباتی از سامانه استفاده نماید.
  • برای هر دانشجو بسته به مقطع تحصیلی، اعتبار مشخصی برای استفاده رایگان از سامانه در نظر گرفته شده است و استفاده بیش از آن مستلزم پرداخت هزینه می باشد.
  • مشکلات زیر ساختی (مانند قطعی برق ، قطعی شبکه، خرابی سخت افزارها , ....) و همچنین انجام عملیات پشتیبانی (به روزرسانی یا نصب نرم افزارها و سخت افزارهاو ... ) باعث قطع سرویس می شود. در این حالت تنها در صورتی که زمان تلف شده جزو زمان رایگان کاربر نباشد(کاربر بابت استفاده از سرویس پول پرداخت کرده باشد )، می تواند با ارسال تیکت به سامانه پشتیبانی درخواست جبران زمان از دست رفته را نماید
  • در صورتی که کاربر به علت عدم آشنایی با سیستم و یا مشکلات کاربری نتواند از سامانه استفاده نماید ، هزینه روزهای هدر رفته جبران نخواهد شد.

 

تماس با مرکز

  • نشانی : ايران، تهران، ميدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ايران
  • پاسخگویی مشکلات: تلفن مستقیم ۷۳۲۲۵۹۵۹ ۹۸۲۱+ تلفن داخلی ۵۹۵۹
  • فکس: ۷۳۰۲۱۲۰۰ ۹۸۲۱+
  • ایمیل: its [at] iust.ac.ir
  • سیستم پشتیبانی: http://support.iust.ac.ir