اهم وظایف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات

1- بستر شبکه دانشگاه

  • نگهداری اتصال دانشگاه با اینترنت
  • توزیع پهنای باند اینترنت دانشگاه بین واحدها مختلف درون دانشگاه
  • نگهداری شبکه اصلی دانشگاه (BackBone) و توسعه آن
  • برقراری بستر بی­سیم جهت انتقال اینترنت دانشگاه به واحدها و خوابگاه­هایی که بیرون از فضای فیزیکی دانشگاه قرار دارند

 

2- ایجاد، گسترش و نگهداری مرکز داده دانشگاه

 

  • ارائه بستر امن و مطمئن برای سرویس­های واحدهای مختلف دانشگاه
  • ارائه سرورهای مجازی اختصاصی برای واحدهای مختلف دانشگاه
  • پياده سازي مکانيسم­هاي امنيتي مورد نياز

 

3- ارائه و گسترش خدمات پایه

 

  • ارائه اتصال VPN به دانشگاه برای اساتید و دانشجویان دکتری
  • ارائه خدمات ثبت دامنه و تخصیص IP به واحدهای مختلف دانشگاه
  • ارائه خدمات سایت­های شخصی به اساتید
  • ارائه سرویس بروزآوری نرم­افزارهای مختلف شرکت مایکروسافت (از جمله سیستم عامل ویندوز و مجموعه آفیس)
  • ارائه فضای فایل شخصی (FTP)
  • ارائه خدمات میزبانی وب برای واحدهای مختلف دانشگاه
  • ارائه پست الكترونيك اساتيد و كارمندان و دانشجویان
  • نگهداری سیستم ضدهرزنامه و ويروس براي مقابله با روش­هاي جديد ارسال هرزنامه
  • ارائه سیستم مدیریت یادگیری

 

4- نگهداری سیستم­های کاربران ستادی دانشگاه

 

  • نگهداری و نظارت بر نصب کلیه قطعات سخت­افزاری و نصب نرم­ افزار در سطح کل دانشگاه
  • نگه­داری کابل­کشی و اتصالات شبکه محلی واحدهای دانشگاه
  • راه­ انداری شبکه بی­سیم برای اتصالات مجزا از شبکه محلی دانشکده­ها و خوابگاه­ها
  • تهیه شناسنامه برای کامپیوترهای دانشگاه و بروز رسانی آن

 

5- ارائه خدمات تلفن VoIP و فاکس

 

  • ارائه سیستم دریافت و ارسال فاکس برای اساتید توسط سرور ایمیل دانشگاه
  • برقراری و نگهداری تلفن VoIPدانشگاه

تماس با مرکز

  • نشانی : ايران، تهران، ميدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ايران
  • پاسخگویی مشکلات: تلفن مستقیم ۷۳۲۲۵۹۵۹ ۹۸۲۱+ تلفن داخلی ۵۹۵۹
  • فکس: ۷۳۰۲۱۲۰۰ ۹۸۲۱+
  • ایمیل: its [at] iust.ac.ir
  • سیستم پشتیبانی: http://support.iust.ac.ir