پاسخ:

بله، این سرویس در تمام روزها و ساعات فعال است و این روزها هم شامل روزهای استفاده شما می شود. ولی در صورت بروز مشکل ، پرسنل مرکز فقط در ساعات اداری روزهای کاری حضور خواهند داشت.

پاسخ:

خیر امکان برداشت فایل به صورت مراجعه حضوری وجود ندارد و باید این کار را از طریق شبکه انجام دهید. برای سرعت بیشتر، بهتر است این کار را از داخل شبکه دانشگاه، و ترجیحا  از طریق اتصال کابلی (و نه wifi) نجام دهید.

در صورتی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید که از طریق sftp می توانید این کار را انجام دهید.همچنین برخی کلاینتهای ssh، امکان sftp را روی خود دارند.

در صورتی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید، پس از وصل شدن به هاست از طریق Remote Desktop ، می توانید با همان روال معمول copy/paste در ویندوز این کار را انجام دهید . مثلا در پنجره remote desktop فایل را copy کرده و درفولدر دلخواه روی رایانه خود آن را Paste نمایید.

 

 

 

 

 

پاسخ:

در صورتی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید که از طریق sftp می توانید این کار را انجام دهید.همچنین برخی کلاینتهای ssh، امکان sftp را روی خود دارند.

در صورتی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید، پس از وصل شدن به هاست از طریق Remote Desktop ، می توانید با همان روال معمول copy/paste در ویندوز این کار را انجام دهید . مثلا در پنجره remote desktop فایل را copy کرده و درفولدر دلخواه روی رایانه خود آن را Paste نمایید.

 

برای سرعت بیشتر، بهتر است این کار را از داخل شبکه دانشگاه انجام دهید.

 

توجه: امکان برداشت فایل به صورت مراجعه حضوری وجود ندارد.

 

پاسخ:

طبق مصوبه دانشگاه ، میزان این تخفیف 50 درصد تعیین شده است. ولی  با توجه به اینکه هدف اصلی دانشگاه، استفاده بهینه و حداکثری دانشجویان از سخت افزارهای خریداری شده می باشد، این تخفیف در مواقع  آزاد بودن منابع افزایش می باید.  هنگام خرید سرویس، درصد تخفیف در سامانه ITS نمایش داده می شود.

پاسخ:

خیر. دانشگاه برای شما فاکتور صادر نمی کند. بدین منظور می توانید از صفحه پرداخت موفقیت آمیز خود در درگاه بانکی، اسکرین شات بگیرید.

پاسخ:

در هنگام خرید زمان حدودی انتظار برای شما مشخص می شود. این زمان، حداقل زمان انتظار شما است به شرط اینکه که هیچ یک از استفاده کنندگان فعلی، سرویس خود را تمدید نکنند. در صورت تمدید سرویس توسط افراد استفاده کننده، زمان انتظار شما افزایش خواهد یافت. هر زمان که ماشینی آزاد شود و فرد دیگری جلوتر از شما در صف انتظار نباشد، منابع به شما اختصاص خواهد یافت و از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

توجه فرمایید که زمان استفاده شما از زمان ارسال پیامک تخصیص محاسبه می شود نه از زمان خرید.

پاسخ:

در صورت فعال شدن فایروال شما  و عدم باز کردن پورت ssh برای لینوکس و پورت RDP  برای ویندوز، دسترسی از راه دور شما توسط سیستم عامل مسدود می شود.  در ین حالت می باید از طریق اتصال به کنسول فایروال را غیر فعال کنید.

 

 

پاسخ:

در پایان مدت استفاده از هاست محاسباتی، پیامکی مبنی بر حذف هاست دریافت خواهید کرد. در همان روز می توانید با مراجعه به سایت ITS و کلی بر روی دکمه تمدید، هاست خود را به تعداد روز دلخواه تمدید نمایید . در غیر این صورت هاست شما در زمان تعیین شده حذف خواهد شد.

پاسخ:

هنگام درخواست سرویس، مدت زمان تخمینی برای دریافت سرویس به شما نمایش داده می شود که زمان آزاد شدن اولین نود محاسباتی می باشد. ولی ممکن است سرویس گیرندگان فعلی اقدام به تمدید سرویس خود نمایند که در این صورت این زمان افزایش خواهد داشت.

پاسخ:

برای ایجاد هاست با سیستم عامل ها یا نسخه های دیگر از سیستم عامل هایی که در سامانه وجود ندارد باید تقاضا دهید. در صورت موافقت ISO مربوط به آنها در سایت قرار خواهد گرفت.  سپس می باید مانند راهنمای راهنمای ایجاد ماشین مجازی عمل کنید. فقط در هنگام انتخاب template به جای بخش image به بخش ISO  رفته و  سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

استفاده از سیستم عامل های دیگر به خصوص برای هاست های دارای GPU به هیچ وجه توصیه نمی شود.

توجه:  در این حالت، نصب سیستم عامل به طور کامل به عهده خود  شما است و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد مشکلات احتمالی در این پروسه به شما کمک نخواهد کرد. بنابراین می باید دانش کافی در مورد چگونگی نصب سیستم عامل مورد نظر خود و تنظیمات لازم در سیستم عامل و نصب درایور های لازم را داشته باشید.

پاسخ:

خیر. با توجه به محدودیتهای سخت افزاری در حال حاضر پشتیبانگیری انجام نمی شود. لذا درخواست کنندگان می باید در فواصلی از نتایج کارهای خود بر روی فضای دیگری  پشتیبان گیری نمایند تا در صورت از دست رفتن هاست به  دلیل مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری، داده های خود را از دست ندهند.

پاسخ:

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات هیچ نرم افزاری  را بر روی هاست محاسباتی نصب نمی کند و نصب نرم افزار توسط  درخواست کننده انجام می شود. تنها در صورتی که نرم افزار مورد نیاز شما در قسمت نرم افزار ها  نباشد، در صورت امکان،  نسخه  نهایی آن  دانلود و به نرم افزارها اضافه می شود تا نیاز به دانلود مجدد آن توسط درخواست کننده نباشد. برای این کار  درخواست خود را از طریق تیکت ارسال فرمایید.

پاسخ:

دلایل زیر می تواند باعث عدم امکان استفاده از سرویس شود:

1- شما دانشجوی مقطع کارشناسی هستید.  به دانشجویان مقطع کارشناسی در حال حاضر این سرویس ارائه نمی شود.

2- شما درس پایان نامه را اخذ نکرده اید و یا موضوع آن مورد تصویب قرار نگرفته  است و یا تاریخ تصویب آن در گلستان ثبت نشده است.
  توجه: می باید استاد راهنما و تاریخ تصویب پایان نامه در گلستان ثبت شده باشد.به احتمال زیاد آموزش دانشکده شما تاریخ تصویب پایان نامه را در گلستان تکمیل نکرده است. لطفا جهت اطمینان  به آموزش دانشکده مراجعه فرمایید.

3- شما دفاع پایان نامه خود را انجام داده اید و بیش از یک ماه از تاریخ دفاع شما گذشته است. افرادی که دفاع پایان نامه خود را انجام داده اند تا یک ماه بعد از تاریخ دفاع به سیستم دسترسی خواهند داشت.

4- وضعیت شما در گلستان، "مشغول به تحصیل" نیست. در این صورت اگر شما مجاز به گذراندن درس پایان نامه هستید، در سامانه پشتیبانی تیکت ثبت نمایید تا بررسی شود.
 

قابل توجه دانشجویان دانشکده کامپیوتر: دانشکده شما اطلاعات پایان نامه شما را در گلستان وارد نمی کند . اگر دکمه ICC را نمی بینید به خانم کریمی در آموزش مراجعه کنید تا اطلاعات شما را وارد کنند.

پاسخ:

بله اگر نرم افزار مورد نیاز شما در قسمت نرم افزار ها  نباشد، در صورت درخواست نسخه  نهایی آن  دانلود و اضافه می شود. برای این کار کافیست درخواست خود را از طریق تیکت ارسال فرمایید. توجه بفرمایید که این به منزله نصب نرم افزار برای شما نیست بلکه فقط نرم افزار مورد درخواست شما در قسمت نرم افزار ها قرار می گیرد و مسئولیت نصب با درخواست کننده است.
توجه: این کار فقط در مورد نرم افزارهای تخصصی حجیم انجام می شود. با توجه به اینکه هاست های محاسباتی دسترسی اینترنت دارند، درخواست کننده می تواند نرم افزارهای مورد نیاز خود را دانلود و نصب نماید.

توجه: با توجه به اینکه قرار دادن نزم افزار های درخواستی ممکن است با تاخیر انجام شود، حتما قبل از درخواست هاست ، درخواست اضافه کردن نرم افزار خود را ثبت کنید و بعد از اضافه شدن نرم افزار، درخواست هاست نمایید.

پاسخ:

برای مشاهده و استفاده از هارد دوم می باید درایور های Virtio را نصب کنید. برای اینک کار CD مربوط به این درایور را به هاست خود متصل کنید و نسخه 64 بیتی درابورها (virtio-win-gt-x64.exe) را نصب کنید.

سپس آن را پارتیشن بندی و فرمت نمایید.

پاسخ:

اتصال به کنسول هاست مجازی صرفا داخل دانشگاه امکان پذیر است. در صورتی که از خارج از دانشگاه بخواهید وصل شوید می باید ابتدا با استفاده از VPN مرکز فناوری دانشگاه به دانشگاه وصل شوید وسپس می توانید به کنسول  هاست خود متصل شوید.

مطمئن شوید که هیچ نوع VPN  (به جز VPN دانشگاه) یا فیلتر شکنو پروکسی  روی دستگاه شما فعال نیست.

پاسخ:

در صورتی که سرویسی را خریداری نموده اید و بعد از خرید می خواهید سرویس خود را تغییر بدهید، می باید از درون داشبور خود به بخش ICC رفته و سپس سرویس فعلی را حذف کنید. پس از حذف سرویس فعلی ، امکان ثبت نام سرویس جدید برای شما وجود خواهد داشت. در صورتی که هاست به شما اختصاص داده شده باشد، مدت زمان استفاده شده از اعتبار شما کسر خواهد شد. تعداد روز کسر شده،  حداقل به اندازه "حداقل روزهای استفاده" سرویس می باشد که در جدول مشخصات سرویس ها در هنگام خرید مشخص می باشد.

تماس با مرکز

  • نشانی : ايران، تهران، ميدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ايران
  • پاسخگویی مشکلات: تلفن مستفیم ۷۳۲۲۵۹۵۹ ۹۸۲۱+ تلفن داخلی ۵۹۵۹
  • فکس: ۷۳۰۲۱۲۰۰ ۹۸۲۱+
  • ایمیل: its [at] iust.ac.ir
  • سیستم پشتیبانی: http://support.iust.ac.ir